StoryAmira  :)

Created By Me :) ~AmiraNurAfiqah~

Friday 6 April 2012

H1N2 a.k.a hantu di sekolah....


tadi datang sekolah, aku rasa pelik bila ada banyak garam and lada hitam sepanjang koridor. keliling setiap kelas pun ada. then baru aku teringat, semalam ada kes rasuk lagi kat sekolah. time aku jalan nak turun dataran, baru aku perasan yang kelas aku yang paling banyak garam lada hitam tu. sebagai pendinding.

lepas bacaan Yaasin aku, Izzati and Intan pergi makmal bahasa untuk amik modul form1. sepanjang panjang koridor tu memang penuh dengan garam dan lada hitam. Aku fikir semalam punya kes rasuk tu yang biasa biasa je. rupanya teruk. sampai Puan Rizawani pun kena rasuk sekali. 

seriously, aku dah mula seram nak pergi sekolah. entah apa laa nak jadi. ada khabar angin yang aku dengar from senior. diaorang cakap next week sekolah nak tutup 3hari. wth? kalau tak silap aku semalam cikgu cikgu dah panggil Darul Syifa' datang sekolah. and diaorang akan datang lagi esok dengan lusa. diaorang start baca Yaasin time Maghrib then buat pendinding sampai malam. 

masa balik sekolah tadi, Aniss cakap yang cikgu buat pendinding kat every floor then bilik muzik, makmal bahasa yang paling banyak lada hitam and garam tu. actually termasuk kelas aku sekali. bilik muzik and makmal bahasa memang agak 'keras', semua orang tahu. memang takda siapa berani lalu situ kalau time petang petang. well kelas kitaorang pulak dikatakan punca 'benda' tu. 

sebab time last month ada sorang budak 1Perdana (sebelah kelas aku) kena rasuk. bila ustazah tanya 'benda' tu, dia cakap dia datang dari kelas kitaorang cuma tak diberitahu dari siapa. waktu Iqbal (adik Izzati) bagitahu, i was like seriously dari kelas aku? maybe sebab tu kelas kitaorang banyak gila benda garam lada hitam tu. okayy creepy do.

3hari lepas senior kitaorang datang kelas and dia bagitahu yang last year sekolah buat kelas tambahan malam. tapi lepas kes H1N2 nie, sekolah stop terus kelas malam. senior kitaorang cakap time malam tu diaorang ramai ramai lalu bilik muzik konon nak tengok sangat 'benda' tu then tiba tiba diaorang nampak ada sorang perempuan pegang baby. 

since then, terus kelas tambahan malam dibatalkan... even time senior cerita pun aku dah meremang gilaa apatah lagi kalau aku jumpa kan? simpang malaikat 44. mintak dijauhkann. aku harap esok pergi kelas Sinar Sabtu nothing happen. mintak mintak lahh 'benda benda' tu semua pergi terus dan jangan datang balik...

1 orang membeli novel nie:

My Members