StoryAmira  :)

Created By Me :) ~AmiraNurAfiqah~

Saturday 21 April 2012

Menggila di Bilik Kaunseling XD



Hari nie ada sekolah ganti sempena cuti AidilAdha. lambat lagi kan? but sekolah awalkan cuti ganti. seperti biasalaa, kalau sekolah ganti, mesti takramai yang datang kan? hehehe budak class aku yang datang mula mula 19orang. lepas rehat, tinggal 11orang. 5orang balik rumah and lagi 3orang pergi Cyberjaya wakil sekolah.

 sekolah ganti hari nie sekolah buat Hari Anugerah Cemerlang untuk student PMR, SPM, STPM dan jugak untuk pelajar terbaik last year. dan semestinya aku takdapat hehe. Anugerah tu start lepas rehat.

so tadi, sepatutnya semua student form3, form5 dan form6 kena jadi penonton tau. tapi, kami kan 
nakal sikit.... hahaha sikit je tau. 11 orang yang tinggal tu semua malas nak jadi penonton sebab kitaorang kena duduk dari pukul 10.10 sampai 1.10 #PleaseBayangkan. penat kot duduk lama lama.

jadi nak tahu apa pelajar 3KBJ yang nakal nie buat? kitaorang lepak kat bilik kaunseling. bilik tu memang
sentiasa terbuka dan kitaorang memang boleh masuk sesuka hati. jadi kami 11 orang masuk bilik
tu dan main board game :DD

senarai 11 orang :
  • Intan
  • Izzati
  • Aswat
  • Afham
  • Ayu
  • Amalia
  • Eve
  • Amira
  • Ikhram
  • Arif
  • Hadi
mula mula kitaorang main dam haji je. yang Izzati study. Eve and Amalia sembang2. Afham, Intan, Aswat main dam ular. lepas tu, semua dah jadi sewel, main this one game name 'Telaga Buruk'. pernah main tak?

actually aku pun first time main. time tu Aswat ajak aku main Tic Tac Toe but baru dua langkah aku dah kalah. tension sebab kalah try this 'Telaga Buruk' thingy. Aswat baca arahan kat kertas tu then we started playing. beberapa puluh langkah lepas tu, Aswat cakap 'ahh! aku kalah!'

aku pun tengok laa board tu. hah! memang betul dia kalah. terus aku gelak habis habisan. lepas tu lawan pulak dengan Afham. aku menang lagi tapi Afham tak puas hati jadi mula balik. menang lagi then Afham geram dia simpan terus bendalah tu. sengal kan? hahaha

lepas tu semua main dam ular ramai-ramai. main buat peraturan sendiri. well kami 3KBJ kan family :D kebetulan Khair pun ada sekali. masa tu serious kitaorang taktahu sawan apa kena kat dia tiba tiba je jadi sewel lebih lebih. 

dia spray perfume bilik yang bau lavender tu kat baju semua orang. bau lavender tu dahlaa kuat gilaa! pening kepala semua orang... masa kitaorang main 'bowling botol', dia jadi sewel lagi sekali pergi langgar semua botol botol tu. kitaorang semua dah tengok pelik kat dia. entah kena rasuk apa lah dia nie. 

hari nie best sebab first time aku rasa macam kitaorang nie family. mana taknyaa. 3 tahun menghadap muka yang sama je... memang dah khatam perangai diaorang semua. kbai






* Telaga Buruk, a boardgame for two players. The aim of the game is to restrict the movement of your opponent's markers.


No comments:

Post a Comment

My Members