StoryAmira  :)

Created By Me :) ~AmiraNurAfiqah~

Tuesday 24 April 2012

Hari Yang Amat Bermakna :)


hai hai semua! #Gila5Saat hahaha 
hari nie hari yang sangat bermakna. nak tahu kenapa? sebab........ setelah beberapa bulan bergaduh, akhirnya berdamai semula. ehh bukan aku tau! Si IzzatiNadhirah dan Donovan. aku happy tengok diaorang tadi. kelakar kot. jom baca kisah macam mana boleh terbuka pintu hati nak berdamai :DD

Alkisahnya bermula apabila pada waktu rehat kami melepak di bilik kaunseling. #DahTakyahSkemaSangat
time tu just ada aku, Izzati and Sakinah je kat dalam bilik tu. tengah sembang-sembang, Izzati bukak cerita. dia cakap "apa kata kita mintak kaunseling pasal saya, awak dengan Burn?". time tu aku tak fikir apa, agree je.

Sakinah join kitaorang kaunseling tapi nampaknya dia lagi berminat nak tengok lukisan kat dinding. well dia pun takda kena mengena dengan masalah Burn. dia jadi tukang dengar je laa. kaunselor cakap untuk selesaikan masalah, satu je cara. BERTERUS-TERANG. 

masa otw balik kelas, Izzati cakap dia nak berdamai dengan Donovan. aku pun cakap okayy. yelaa nak cakap apa lagi kan? lagipun bila diaorang bergaduh, aku akan tersepit kat tengah dan perlu memilih antara Izzati atau Donovan. rumit k. 

jadi kami buat plan macam mana nak suruh Donovan stayback. sepatutnya kitaorang ada extra class tapi dibatalkan. untuk suruh dia stayback, kitaorang cakap yang extra class memang ada. senang je nak kelentong dia sebab dia takda dalam kelas time pagi. best kan kelentong orang? (Y)

so petang tu, Izzati resah gilaa tunggu Donovan. *mengalahkan orang nak kawin. Oppss hahaha time kitaorang nak pergi toilet, aku sempat pesan kat Afham suruh cakap kat Donovan yang kaunselor nak jumpa dia. bila kitaorang balik kelas tengok dia dah ada dalam kelas. Izzati dah macam orang parkinson time tu. menggigil gilaa. 

masa kitaorang masuk, Donovan keluar pergi bilik kaunseling. masa nak masuk bilik kaunseling tu, Izzati jengah kat bilik guru, ternampak Donovan. terus dia lari pergi surau hahaha lawak do. aku masuk bilik kaunseling terus duduk kat sofa, baca novel.

5 saat lepas tu, Donovan masuk. aku pandang dia buat muka selamba. boleh pulak aku tanya mana Izzati. hahaha dia duduk kat kerusi roda. 2-3 minute jugak laa kitaorang duduk senyap dalam tu pastu dia tanya aku kenapa kaunselor nak jumpa dia. aku just cakap taktahu. padahal tu memang plan kitaorang dengan kaunselor nak berdamai. 

aku duduk sorang sorang kat sofa tu sambil buat buat baca buku. actually dalam hati tengah fikir mana Izzati lari. nak gelak pun ada time tu tapi aku tahan je. tiba tiba Izzati text aku tanya aku kat mana then dia cakap dia kat depan bilik guru. 

aku bangun then keluar dari bilik tu. cari cari Izzati. dia menyorok belakang tiang tahu tak? aku tutup pintu terus gelakkan dia. time tu aku ajak dia masuk bilik tu dia taknak. alasan dia taktahu nak cakap apa. serious rasa nak lempang dia kot time tu. 

at last aku cakap kat Donovan yang Izzati nak jumpa dia. Donovan cakap okay then aku keluar balik. aku suruh Izzati masuk dulu then time dia pulas tombol pintu tu, aku tolak dia masuk dalam bilik tu. time tu aku intai kat tingkap aku nampak Donovan senyum senyum tahan gelak. hahaha

then time diaorang start nak bercakap tu best. masing masing duduk jauh sebatu. aku duduk depan Donovan then Izzati duduk kat hujung meja. time bercakap pulak Izzati pandang dinding, Donovan pandang aku. aku dah tutup tutup muka dengan buku then Donovan sound aku. dia cakap : nak gelak tu, gelak je laa.

time nak mintak maaf, Izzati tulis atas buku "AKU MINTAK MAAF -,-" KFINEE~~" 
dia suruh Donovan baca. jadi begini :

Izzati : kau boleh baca warna biru kan?
Donovan : entaahh. tak tahu.
Izzati : *tunjuk buku* nah baca.
Donovan : aku tak reti baca laa. tolong bacakan.
Izzati : aku tak reti mengeja laa. tolong ejakan
Donovan : kalau takreti eja, macam mana kau tulis?
Izzati : err. aku terlupa macam mana nak mengeja.

masa nie sumpah aku tahan gelak kot. dah tutup muka bagai. at last, Donovan baca jugak benda tu. 
then bila Donovan dah mintak maaf, Izzati pulak berat mulut nak mintak maaf. berlanjutan selama lebih kurang 20minutes. 

dan akhirnya, kami keluar jugak dari bilik kaunseling tu. tapi Izzati belum mintak maaf tau. masa nak balik, kitaorang jalan bertiga. time tu Izzati mintak maaf kat Donovan. yang mamat tu saja sakitkan hati buat buat tak dengar.

kesudahannya happy ending laa. diaorang dah baik balik :)
semoga berkekalan ye...
*cehh macam ucap kat pengantin pulakk hahaha

1 orang membeli novel nie:

  1. woi2!!
    hahahaha,
    gelak mcm orang giler sye tgk post nie!!!
    XDDD

    ReplyDelete

My Members