StoryAmira  :)

Created By Me :) ~AmiraNurAfiqah~

Saturday 28 April 2012

Program Menanam Pokok Peringkat Wilayah


semalam, Cikgu Nurul Rabi'ah ada cakap pasal 'Program Menanam Pokok Peringkat Wilayah'. mula mula memang buat muka nak tak nak je laa. TAPI, bila cikgu cakap dapat SIJIL KEBANGSAAN terus kitaorang satu geng angkat tangan cakap nak pergi. 

so, pagi tadi pukul 5.30 mak kejut. mula-mula aku set alarm pukul 6 tapi mak kejut pukul 5.30. mak macam tahu tahu je yang aku bersiap lama. ngee :D pagi tu, pukul 6.15 aku keluar rumah. mak and ayah hantar. at first ayah cakap nak tunggu sampai cerah sikit baru diaorang balik. tapi bila tengok kat busstop ramai orang, diorang pun cakap 'takpa, dah ramai orang.' takjadi tunggu. k

sembang-sembang dengan Intan, tiba tiba Aswat datang dengan muka masam. kitaorang tanya kenapa, dia kata spek dia tercicir. kitaorang bukannya nak tolong, lagi kitaorang kutuk adalah. jahat tak? hahaha pukul 7.30 bas sampai. masuk dalam bas cari tempat. time duduk tu, pehhh sejuk alu! Intan sampai sorok tangan bawah beg sebab sejuk sangat. kesian pulak aku tengok dia.

dalam bas, akak akak tu bagi baju and topi. yay! aku dapat size 'S'. tapi S pun besar kot.... Intan dapat M padahal badan dia kecik je. sampai je kat PICC tu, terus pergi tandas 'kotak' tu untuk tukar baju. kitaorang beratur punya lamaaa! then nampak 'diaorang' pergi belakang tandas tu dan TUKAR BAJU . Aswat dll pun join sekali. 

aku pun time tu dah malas nak tunggu. aku ajak Intan tukar baju kat belakang tu. sebab kami pakai inner :DDD untung orang pakai inner. senang nak tukar baju di luar toilet. sementara aku, Intan and Amalia tukar baju, Rijina jadi tempat kami sangkut beg hahaha

bila nak start tanam tu, aku dah cam eee taknak laa. tapi terpaksa jugak sebab dah datang kan? time aku angkat pokok tu, tiba tiba aku dengar orang cakap 'hoii hoii!'. Aku cam pandang kiri, rupanya daun pokok tu terkena muka dia sebab pokok tu condong sikit. aku terus cabut lari. nasib baik dia tak perasan pokok aku yang kena dia ngeee :DD

then aku dan Intan tanam pokok tu. sumpah lenguh tangan mencangkul tanah tu. tiba tiba Intan cakap ' kita kena sedar asal usul kita'. aku cam hah? rupanya dia cakap pasal asal usul dari tanah then nanti tanam pun dalam tanah. k aku faham.

masa letak baja tu, tiba tiba abang tu datang cakap 'kedekutnyaa baja tu. letak banyak sikit'. then dia tuang baja tu banyak banyak. aku cam 'okayyy takboleh banyak lagi?' pastu siram. dah siap. yay! time ikat batang pokok tu, tengok tengok condong. abang tuang baja tu tolong ngee :D

pemasuan semula tu, kiaorang dapat pasu comel warna hitam. then masukkan anak pokok and pasir. hahaha best... pastu makann. lepas makan, kitaorang amik gambar. ada something happen time kitaorang nak daki cerun tu tapi taknak cite. mengaibkan orang. 

nie gambar nya (Rijina taknak amik gambar. tak sporting laa)



hahaha comel bhaiii



kami :)

sewel semuaaa :)

Intan taiko 
 *topi yang amalia baling
intan tidoooo!


okay tu je cerita hari nie... kbaiii!

No comments:

Post a Comment

My Members